Vega DS

Hyvän projektin onnistuminen edellyttää useiden erilaisien ratkaisujen kehittämistä. Niinpä kehitimme Vega-sarjasta viisi erilaista versiota, joista kukin on suunniteltu vastaamaan erilaisten asiakkaidemme jokapäiväisiä vaatimuksia.

Vega Dualsteer -versio yhdistää runko- ja pyöräohjattavien traktoreiden perusominaisuudet. Lopputuloksena on traktori, joka takaa parhaan mahdollisen suorituskyvyn ja ohjattavuuden kaikenlaisessa käytössä.

Dualsteer®-traktorin kaksoisohjausjärjestelmä käytössä vain FERRARI Vega -traktoreissa. Tämä järjestelmä takaa täysin ylivertaisen suorituskyvyn luokkansa kaikkiin muihin traktoreihin verrattuna. Traktorin eturenkaat kääntyvät takarenkaisiin nähden jopa 70°, mikä mahdollista vain hieman yli 2 metrin kääntösäteen ja helpon ajettavuuden pienissäkin väleissä.

Dualsteer®-ohjausjärjestelmä mahdollistaa myös loistavan vakauden ja suorituskyvyn rinteissä. Lisäksi järjestelmä takaa erinomaisen suorituskyvyn myös viheralueiden ja erikoisviljelmien kunnossapitotehtävissä.

moottori

Vega-sarjan kolme VM-moottoria ottavat kaikki tehot irti jokaisesta polttoainepisarasta.

_ VM D753 IE3 2,2-litrainen, kolmisylinterinen turboahdettu rivimoottori, diesel. Tuottaa välijäähdyttimen ansiosta 70 hevosvoimaa 2 300 r/min käyntinopeudella.

_ VM D754 TE3 3-litrainen, nelisylinterinen turboahdettu rivimoottori, diesel. Tuottaa 79 hevosvoimaa 2 300 r/min käyntinopeudella.

_ VM D754 IE3 3-litrainen, nelisylinterinen turboahdettu rivimoottori, diesel. Tuottaa välijäähdyttimen ansiosta 91 hevosvoimaa 2 300 r/min käyntinopeudella.

VM on kehittänyt näitä malleja varten uuden EGR-järjestelmän, joka on asennettu moottorin sisäpuolelle. Järjestelmä kierrättää pakokaasuja ja palauttaa ne palotilaan sopivasti sekoitettuna, mikä alentaa typpioksidipäästöjä (NOx) ja polttoaineen kulutusta merkittävästi.

Käyntinopeus on rajoitettu 2 300 kierrokseen polttoaineen kulutuksen, melutason ja tärinän pienentämiseksi sekä käyttömukavuuden parantamiseksi. Tämä ei vaikuta kuitenkaan maksimitehoon, sillä kaikkien moottorien maksimivääntö saavutetaan 1000–1800 r/min käyntinopeuksilla.

VEGA 75 VEGA 85 VEGA 95
Valmistaja VM VM VM
Malli D753 IE3 D754 TE3 D754 IE3
Sylinterien lukumäärä 3 4 4
Iskutilavuus 2230 2970 2970
Imutapa Turbo Intercooler Turbo Turbo Intercooler
Päästönormit Tier 3 Tier 3 Tier 3
Teho (kW/Hv) 51,4 / 70 58 / 79 67 / 91
Nimelliskierrokset (rpm) 2300 2300 2300
Vääntömomentti (Nm/rpm) 265 / 1200 274 / 1800 420 / 1000
Jäähdytys Vesi Vesi Vesi

Kaikki tällä sivulla olevat tiedot on annettu vain tiedoksi, ja niitä voidaan muuttaa ilman erillistä ilmoitusta.

vaihteisto

MEKAANISET NESTEVAIHTEET
Moottorin suorituskyvystä ei ole mitään hyötyä ilman hyvää vaihteistoa. Sincron uudessa 32-vaihteisessa vaihteistossa on synkronoitu suunnanvaihtaja sekä vinohampainen vaihdepyörästö. Tämä laadukas vaihteisto mahdollistaa huippuluokan suorituskyvyn, käyttömukavuuden ja ajettavuuden. Vaihteiston kaikki neljä aluevaihdetta on suunniteltu niin, ettei niiden pikavaihteissa ole päällekkäisyyksiä, joten löydät aina oikean vaihteen kaikkiin töihin.

NELIVETO, JOKA VOIDAAN KYTKEÄ TARVITTAESSA POIS PÄÄLTÄ
Sähköhydraulinen ohjaus mahdollistaa nelivedon poiskytkennän etuakselilta. Tällä ratkaisulla saavutetaan hyvä pito ja ajettavuus jyrkissä rinteissä ja epätasaisessa maastossa, ja tarvittaessa myös riittävä ajonopeus maanteillä.

AINUTLAATUINEN VAIHTEISTO Uusi vaihteisto on integroitu OS-Frame-runkoon: ratkaisussa on vain yksi akseli ja yksi keskinivel, mikä takaa parhaan mekaanisen suorituskyvyn.
Ajoneuvojen keskiosassa oleva nivel sallii etuakselin heilahdella taka-akseliin nähden jopa 15 astetta, joten traktori pysyy erittäin vakaana myös rinteissä.

PRO ACT -KYTKIN
LONG-LIFE-kytkin on öljyjäähdytteinen hydraulinen monilevykytkin, joka ei vaadi säätö- tai huoltotoimenpiteitä.
Tämän kevyen ja progressiivisen kytkimen suorituskyky perustuu sen PRO ACT -järjestelmään. Suunnikkaan muotoinen kytkinpoljin toimii progressiivisesti, minkä ansiosta siinä ei ole lainkaan välystä. Kytkin toimii siis aina loogisesti ja miellyttävästi.

TÄYSIN YLIVOIMAISET JARRUT
Neljä öljyjäähdytteistä ja uusinta hydrostaattista ohjausteknologiaa hyödyntävää monilevyjarrua takaavat erinomaisen pitävyyden ja jarrutustehon kaikissa olosuhteissa. Hydrostaattinen ohjaus toimii jarruvoiman jakojärjestelmänä, joka lähettää jarrupoljinta painettaessa saman jarrupaineen kaikille neljälle renkaalle.

Vega-malleihin voidaan asentaa myös ainutlaatuinen BRAKE-OFF-seisontajarru, joka aktivoituu automaattisesti, kun moottori sammutetaan. Kun moottori on käynnissä, seinsontajarrua voidaan käyttää helposti kojelaudassa olevasta painikkeesta.

Vega-traktoreiden kuljettajan paikka on luokkansa parhaimpia. Se on mukava, ergonominen, käytännöllinen ja turvallinen – ja poikkeaa muiden valmistajien traktoreista vain hyvällä tavalla. Kuljettajan istuin, jonka alusta on tuettu kumi-metallisaranoilla, takaa huippuluokan käyttömukavuuden.

Kuljettajan istuin ja säätimet ovat tehty mittatilaustyönä kuljettajien toiveiden mukaan, eli ohjaimet ja vivut on sijoitettu ergonomisesti ja intuitiivisesti.
Käytännöllisen kojelaudan ja digitaalisten mittareiden ansiosta kuljettajan on helppo hallita koneen kaikkia toimintoja.

Vega-sarjan kaikissa isodiametrisissa malleissa on käännettävä kuljettajan moduuli (istuin-ohjauspyörä-kojelauta), jonka kääntäminen käy helposti ja turvallisesti.

Vegan mukavien ohjaamojen jousitus ei ole yhteydessä traktorin suojakaareen, mikä takaa parhaan mahdollisen käyttömukavuuden ja olosuhteet. Ohjaamoista on saatavilla Lusso- ja Comfort-versio. Comfort-versiossa on ilmastointi ja helposti vaihdettavissa oleva pölynsuodatin.

hydrauliikkajärjestelmä

Hydrauliikkajärjestelmän suorituskyky on yksi erikoiskäyttöön tarkoitettujen traktoreiden tärkeimmistä ominaisuuksista.
Vega-traktorissa on kaksipiirinen hydrauliikkajärjestelmä, jossa on itsenäisesti toimivat pumput ja lämmönvaihdin:
- ensimmäisen pumppu on varattu ohjaustehostinta varten ja sen kapasiteetti on 31 l/min,
- toinen pumppu on varattu nostolaitetta ja sen liitäntöjä varten ja sen kapasiteetti on 31 l/min (saatavilla myös 49 l/min) ja käyttöpaine jopa 180 baaria.

Takaosassa on kahdeksan hydraulista liitäntää, joihin voidaan liittää suurta hydraulista kapasiteettia vaativia laitteita. Tällaisia laitteita käytetään usein esimerkiksi viinitarhoissa.
Vaativimpia asiakkaitamme varten traktoreihin voidaan asentaa myös sähköisesti ohjattava Joy-Stick, jolla voidaan ohjata sekä hydrauliikkajärjestelmää että nostolaitteita.

Tehokkaissa takanostolaitteissa on käytännölliset ja monipuoliset liitännät, joihin voidaan liittää mitä tahansa markkinoilla olevia laitteita. Traktoreihin voidaan asentaa tarvittaessa myös ohjattava vedon- ja asennonsäätöjärjestelmä, jos liitettävät laitteet sitä edellyttävät.

Vega-traktorit voidaan varustaa tarvittaessa myös käytännöllisellä etunostolaitteella, jossa on neljä hydraulista liitäntää. Etunostolaite parantaa traktorin monikäyttöisyyttä.

mitat

A B C D E* F* G* H* P** P***
VEGA 75 DS 1030 1495 563 3088 2102/
2202
1121/
1221
237/
337
1291/
1974
2250 2350
VEGA 85 DS 1142 1495 563 3200 2102/
2202
1121/
1221
237/
337
1291/
1974
2250 2350
VEGA 95 DS 1142 1495 563 3200 2102/
2202
1121/
1221
237/
337
1291/
1974
2250 2350

*) min/max
**) paino mukaan lukien runko
***) paino mukaan lukien ohjaamo